poniedziałek, 3 marca 2014

Oscary 2014 - post factum

Poznaliśmy już laureatów tegorocznych Oscarów. Czy takie a nie inne wybory członków Amerykańskiej Akademii Filmowej mogą dziwić? Wydaje mi się, że nie bardzo. 


Przed galą oscarową przedstawiłem swoich faworytów w ośmiu kategoriach. Troje z pośród nich otrzymało statuetki. Jeszcze lepiej było w drugich strzałach: tutaj sprawdziły się cztery typy. Jedyna kategoriach w której nie trawiłem kompletnie to drugoplanowa rola żeńska. Na swoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, iż bardzo chciałem by wygrała June Squibb a Jennifer Lawrence wydawała się większą faworytką niż Lupita Nyong'o, której nie uwzględniłem ponieważ nie widziałem "Zniewolonego"

Dodatkowo tak jak obstawiałem "Grawitacja" wygrała w kategoriach technicznych, zaś nagroda dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego trafiła jednak do "Wielkiego Piętna" a nie jak obstawiałem "Polowania"

In minus

Całkowite pominięcie przez Akademię "Nebraski" i "Wilka z Wall Street". Spośród nominowanych w tym roku filmów były one dla mnie filmami po prostu najlepszymi. Szkoda mi zwłaszcza "Nebraski" - małego wielkiego filmu. 

Nie odbierając niczemu Jaredowi Leto ale większe wrażanie zrobił dla mnie Barkhad Abdi i to on dla mnie powinien otrzymać statuetkę no ale on nie musiał schudnąć do roli :P

In plus

Pominięcie "American Hustle", filmu dla mnie najsłabszego wśród nominowanych, który zyskuję dzięki aktorstwu. Obawiałem się trochę, iż może on otrzymać statuetkę za najlepszy scenariusz oryginalny lecz na szczęście tak się nie stało.

Porażka Leonardo DiCaprio z Matthew McConaughey (któremu pewnie w niedługiej przyszłości poświecę oddzielny wpis). Przed Oscarami internet domagał się wyróżnienia  dla Leonardo. Jak dla mnie DiCaprio miał już w swojej karierze lepsze role, jak choćby w "Krwawy diamencie"(chyba moja ulubiona).

P.S. Czy "Zniewolony" wyszedł już na DVD w Polsce? Jeśli nie to kiedy można się tego spodziewać bo chciałbym nadrobić zaległości by móc się wypowiedzieć co do filmu.

P.S.S. 

A na koniec najbardziej znana "somojebka"

@TheEllenShow/Twitter
Mina Specaya rządzi :)

1 komentarz:

  1. Wciąż nic nie wiadomo o premierze "Zniewolonego" na DVD ale pewnie jeszcze trzeba będzie poczekać. Np. "Grawitacja" wchodziła do kin w październiku a dopiero niedawno pojawiła się na DVD.

    OdpowiedzUsuń