niedziela, 22 lutego 2015

Oscary 2015 - moje typy

Już za niedługą zostaną po raz osiemdziesiąty siódmy wręczone Oscary - najważniejsze nagrody przemysłu filmowego. Z tej okazji serwisy poświęcone filmom, rozrywce i nie tylko przedstawiają swoich faworytów. Ja również nie będę wyjątkiem i podzielę się z wami moimi typami. Jak typowałem w roku poprzednim można przeczytać tu.

Ostatni tydzień to nadrabianie nieobejrzanych wcześniej nominowanych filmów ale do zeszłorocznego Oscar-week było daleko. Nie przedłużając przechodzę do prezentacji moich faworytów w najważniejszych kategoriach.

Najlepszy film

Nominacje: "Birdman", "Boyhood", "Gra tajemnic", "Grand Budapest Hotel", "Selma", "Snajper", "Teoria wszystkiego", "Whiplash".

Mój faworyt: "Whiplash"


Drugi strzał: "Birdman"


Najlepszy aktor pierwszoplanowy

Nominacje: Steve Carell - "Foxcatcher", Bradley Cooper - "Snajper", Benedict Cumberbatch - "Gra tajemnic", Michael Keaton - "Birdman", Eddie Redmayne - "Teoria wszystkiego".

Mój faworyt: Michael Keaton - "Birdman"


Drugi strzał: Eddie Redmayne - "Teoria wszystkiego"


Najlepsza aktorka pierwszoplanowa

Nominacje: Marion Cotillard - "Dwa dni, jedna noc", Felicity Jones - "Teoria wszystkiego", Julianne Moore - "Motyl Still Alice", Rosamund Pike - "Zaginiona dziewczyna", Reese Witherspoon - "Dzika droga".

Mój faworyt: Julianne Moore - "Motyl Still Alice"


Drugi strzał: Rosamund Pike - "Zaginiona dziewczyna"


Najlepszy aktor drugoplanowy

Nominacje: Robert Duvall - "Sędzia", Ethan Hawke - "Boyhood", Edward Norton - "Birdman", Mark Ruffalo - "Foxcatcher", J.K. Simmons - "Whiplash".

Mój faworyt: J.K. Simmons - "Whiplash"


Drugi strzał: Edward Norton - "Birdman"


Najlepsza aktorka drugoplanowa

Nominacje: Patricia Arquette - "Boyhood", Laura Dern - "Dzika droga", Keira Knightley - "Gra tajemnic", Emma Stone - "Birdman", Meryl Streep - "Tajemnice lasu".

Mój faworyt: Patricia Arquette - "Boyhood"


Drugi strzał: Emma Stone - "Birdman"


Najlepszy reżyser

Nominacje: Wes Anderson - "Grand Budapest Hotel", Alejandro González Iñárritu - "Birdman", Richard Linklater - "Boyhood", Bennett Miller - "Foxcatcher", Morten Tyldum - "Gra tajemnic".

Mój faworyt: Richard Linklater - "Boyhood"


Drugi strzał: Wes Anderson - "Grand Budapest Hotel"


Najlepszy scenariusz oryginalny

Nominacje: Wes Anderson - "Grand Budapest Hotel", E. Max Frye, Dan Futterman - "Foxcatcher", Dan Gilroy - "Wolny strzelec", Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo - "Birdman", Richard Linklater - "Boyhood".

Mój faworyt: Wes Anderson - "Grand Budapest Hotel"


Drugi strzał: Dan Gilroy - "Wolny strzelec"


Najlepszy scenariusz adaptowany

Nominacje: Paul Thomas Anderson - "Wada ukryta", Damien Chazelle - "Whiplash", Jason Hall - "Snajper", Anthony McCarten - "Teoria wszystkiego", Graham Moore - "Gra tajemnic".

Mój faworyt: Damien Chazelle - "Whiplash"


Drugi strzał: Jason Hall - "Snajper"


Najlepszy film nieanglojęzyczny

Nominacje: "Dzikie historie", "Ida", "Lewiatan", "Mandarynki", "Timbuktu". 

Mój faworyt: "Mandarynki"


Drugi strzał: "Ida"


Inne

Nie będę udawał eksperta od charakteryzacji, fryzur, scenografii czy kostiumów więc w tym miejscu wskażę w swoich faworytów w kilku innych kategoriach. I tak najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny - "Nasza klątwa", najlepsze zdjęcia - Emmanuel Lubezki "Birdman", najlepsza piosenka - "Everything Is Awesome" z filmu "Lego Przygoda".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz